Digitale marketing ressourcer (på dansk)
Projektet har fokus på at motivere turismevirksomheder til at opgradere deres digitale færdigheder alle tre lande - England, Portugal og Danmark.
Projektet har fokus på at motivere turismevirksomheder til at opgradere deres digitale færdigheder.
The project is focused on motivating tourism businesses to upgrade their digital skills
O projeto está focado em motivar as empresas de turismo a melhorar suas habilidades digitais
Projektet er et samarbejde mellem Danmark, England og Portugal.
Projektet har fokus på at motivere turismevirksomheder til at opgradere deres digitale færdigheder alle tre lande - England, Portugal og Danmark - må man konstatere, at mange turismevirksomheder halter bagefter hvad angår brugen af digitale medier i forhold til betjening af kunder og til markedsføring.
Konsekvensen er, at forretningerne ikke udnytter det fulde potentiale for vækst.
Projektet vil udvikle en "digital kompetence-stige", hvor virksomheder kan måle deres eget færdighedsniveau og sammenligne det med andre turismevirksomheder.
Ved at besvare et spørgeskema bliver de indplaceret på den digitale kompetencestige. Håbet er, at denne indplacering vil være en øjenåbner, som motiverer dem til kompetenceudvikling, og derved kan de kravle højere op på stigen.
Resultaterne skal også vise hvilke barrierer og behov, målgruppen har. Derefter vil der blive udviklet målrettede kurser, som bliver tilbudt on-line og gennem lokale erhvervsskoler.
Målet er en øget og mere effektiv digital kundebetjening og markedsføring, som giver højere kundetilfredshed og stigende økonomisk vækst for både erhvervslivet og regionen.
Projektet løber fra 1. september 2017 til 31. marts 2020.
Projektet er finansieret af EU, Erasmus+ Programmet.
Stigen bliver udviklet og testet af universiteterne i samarbejde med de øvrige partnere i de tre lande.
Ringkøbing-Skjern Kommune, Ved Fjorden 6, 6950 Ringkøbing, Danmark
Foto:Presse