Kickstart (reframe og mersalg)
Tidsperiode: maj 2020 – september 2021
Sæsonen bliver på mange måder en helt ny form for vestkystturisme - intet er som det plejer at være efter COVID-19. Vi tror på, at krisen også har skabt en mulighed for stor innovationskraft i virksomheder, på destinationerne og i den offentlige forvaltning, og de kræfter skal vi bruge til at udvikle nye bæredygtige produkter, oplevelser og koncepter,” Lisbeth Valther, Bestyrelsesformand i Destination Vesterhavet.
Projektet Reframe og mersalg har fokus på at hjælpe turismevirksomhederne i Destination Vesterhavet og Destination Nordvestkysten med at tilpasse deres virksomhed til den nye virkelighed og indenfor de nye COVID-19 rammer. Fokusset er på at arbejde med de nødvendige løsninger, som gæsterne fremover vil forvente og stille krav om, og dermed hjælp til en bæredygtig forretning.
Der er følgende aktiviteter i projektet:
- Identificering af særlige gæstebehov, gæsteefterspørgsler og forbrugsmønstre på baggrund af COVID-19
- Udvikling af nye COVID-19 venlige events, oplevelser og services
- Overblik over og indsigt i digitale muligheder
- 1:1 rådgivning
- Mersalg og nye produkter
- Opsamling af viden og erfaringer
Bevillingsgiver(e):
Reframe og mersalg er en del af projektet Kickstart Dansk Turisme, hvor projektpartnerne er Visit Aarhus, Danske Destinationer og Dansk Kyst og Naturturisme. Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse med 2,5 mio. kr. og medfinansieres blandt andet af kommunerne Varde og Ringkøbing-Skjern med 625.000 kr.
Tidsperiode: maj 2020 – september 2021
Projektleder - Kultur & natur
Aktiviteter/Indsatser i projektet
Herunder kan du finde guides, webinarer, podcasts og best practice fra andre lignende projekter i Danmark og få inspiration og råd til, hvordan du kan styrke din virksomhed post Corona-pandemiens udbrud.
Læs endnu mere om det fælles projekt her:
www.visitaarhus.dk/corporate/cruise/kickstart-dansk-turisme
www.kystognaturturisme.dk/kickstart-dansk-turisme-2020